Tredje världskriget

2011-05-10 - 22:52:30
När jag kom hem från la stada på kvällningen drog pappsen med mig ut i spåret, och det som ledde mig hela vägen runt var tankarna på den goa kladdkaksbiten som jag spanat in i kylskåpet innan men som jag sparat tills efter jag vart duktig och rört på fläsket...
väl hemma igen kommer glad jag skuttandes till kylskåpet,nyduschad nöjd med dagen och livet i allmänhet efter att vart hurtig, börjar leta efter burken med kakan i, ser den inte, letar lite till, börjar känna smått panik, finns ingen kaka, den är borta! VART ÄR MIN KAKA?!
Skriker ut "Vem är den skyldige!", inget svar, rusar ut till min mor på altanen, och startar förhör, hon spelar dum, men jag är hård med mina frågor, springer in i köket för att finna bevis matrial från brottsplatsen och hittar burken som kakan legat i, TOM och  DISKAD! Rusar ut igen och nu kan hon inte ljuga längre, hon börjar tokskratta och säger till sitt  försvar att hon trodde jag glömt att den fanns och att jag inte skulle märka om hon upp MIN kaka.. skulle jag glömma en sånn sak? N-E-J skulle inte vara likt mig...
Och så var kriget igång!
Så ja det tredje världskriget bröt ut här kan man säga... HA-HA Världsligt problem kan man tycka men just för stunden var det blodigt allvar,  men mig och kakor lekar man inte med! Så äre bara!
Postat av: Adde, din trogne läsare

Gud vad hemskt ! :O

2011-05-11 - 21:39:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0