Torsdagen den 211010

2010-10-21 - 15:42:50
Usch vad jag är skoltrött! Själva de är med att vara i skolan är ganska okej tycker jag och sitta på lektionerna och lyssna kan också vara ganska intresant, men de är allt ´detta plugg hemma som gör en så himla slut! Att komma hem ska ju kännas bra, att man kan andas ut och villa, men den känslan får man aldrig ha, så fort man sätter foten innan för dörren så är de bara att sätta sig med sina skolböcker och försöka lära sig något när man är helt slut i huvudet efter en dag i skolan, som är ganska krävande med den höga ljudnivån och mycket folk överallt. Så just nu känner jag mig inte inspererad till att kämpa för skolan...På alla lärare låter de som att hela vårat liv hänger på betygen från nian, och då känner man sig bara pressad och får ångest.

Och mitt upp i allt detta så ska man kunna tänka på vad man vill göra med sin framtid... gymnasievalet. Idag har vi haft information med våran syv. Hon babblade på om den nya gymnasieskolan och allt vad hon pratar om, men ingenting känns rätt för mig. Många tipsar om natur programet, men är det de jag verkligen vill? Usch jag har så mycket nu som snurrar i mitt huvud så huvudvärken är konstant. Jag blev inte ett dugg klokare av katalogerna som så passande kom med posten idag. De skolor som kändes intresanta fanns inte på nära håll, och frågan är ju då är man redo att flytta för att gå de man känner för eller kommer man aldrig klara sig själv utan sina allra närmaste som finns här hemma?

En sak som känns bra är i alla fall att jag inte känner att de är ett måste att gå med någon kompis eller med någon jag känner. Jag har aldrig gått i samma klass som några av mina absolut bästa vänner, inte ens samma skola, så jag är inte rädd för att tappa kontakten med gammla klasskompisar, faktum är att jag skulle tyck de var skönt att börja om på nytt med helt nya personer i en helt ny klass och få lära känna många ny personer, vilket man kanske inte skulle göra på samma sätt om gick med några vänner. Vi hade ett samtal med en lärare för någon dag sen där vi alla tjejer samlades och fick berätta om hur vi tänkte och kände inför gymnasiet, och alla tjejer sa nästan att de absolut inte vill börja själv i en klass! Medans jag och de två tjejerna jag hänger med i klassen sa att de inte var ett måste för någon av oss. För vi tänkte så att då skulle man bli mer begränsad än vad man redan är med sitt gymnasie val, för alla kan inte ha samma framtidssyn och ska man då ändra på sina drömmar för att kompisarna har någon annan...Där har jag i alla fall ett försprång i mitt val, att jag är mindre begränsad.

Vi får helt enkelt se vart mina tankar tar mig och vad jag sen gör för val... Nu ska jag ta och plugga lite HK eftersom ett prov väntar imorgon, men nu ska jag tänka att de snart är lov och kämpa för de!:) och inte tänka på att jag har tre prov nästa vecka och att jag måste sitta och skriva Geografi PM hela lovet ;)


Ångest...
Ångest... (sämst bild)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0